Nová scéna
Divadlo Nová scéna v bratislavskom Starom Meste je oddávna centrom ľahšej múzy.
Zobraziť na mape
Divadlo Nová scéna v bratislavskom Starom Meste je oddávna centrom ľahšej múzy. Vzniklo hneď po druhej svetovej vojne ako nový koncept ľudovej zábavy pre najširšie vrstvy obyvateľstva v ľudovodemokratickom štáte. Keď po nástupe normalizácie potrebovalo od revizionistických živlov očistené Ministerstvo kultúry niekam „upratať“ väčšinu tvorcov zakázaného Divadla na korze, presunuli ich práve sem.
Dvojica začiatkom 70. rokov hosťovala v divadle Večerní Brno, ale keď ich aj odtiaľ vyhnali, museli sa poobzerať aspoň po nejakom zamestnaní. Na príhovor priateľov napokon prijali oboch do operetného súboru Novej scény. Spočiatku sa na javisku nesmeli objaviť spolu, ale ich výnimočný talent sa nepodarilo nadlho ukryť. Diváci si ich čoskoro našli v adaptácii francúzskej komédie Husári (1973) a vďaka súhlasu nomenklatúrneho dramatika Jána Soloviča adaptovali jeho hru Žobrácke dobrodružstvo, ktorú pod názvom Plné vrecká peňazí uviedli roku 1975. Táto hudobná tragikomédia znamenala, síce opäť dočasný, ale predsa len návrat legendárnych komikov na divadelné dosky.
Jedným z najslávnejších predstavení, v ktorom sa obaja herci objavili akoby len náhodou, bola komédia Williama Shakespeara Márna lásky snaha (1978). Inscenovanie tejto slávnej hry by zrejme nijako výnimočne nevybočovalo zo štátom schválených predstavení tých rokov, keby režisér do vedľajších postáv učiteľa Holofernesa a otca Nathaniela neobsadil Satinského a Lasicu, ktorí si pre svoj krátky výstup v štvrtom dejstve napísali vlastný text. Obecenstvo si to okamžite všimlo a začalo chodiť na jediný krátky výstup dvojice. Vznikol tak legendárny dialóg V kráľovskom parku, ktorý dodnes očarúva ohňostrojom neobyčajných slovných zvratov a vtipných narážok. Obaja komici sa teda mohli konečne naplno prejaviť ako dôstojní pokračovatelia renesančného velikána.